Škodní události (nemoc, úraz) hlaste přímo pojišťovně.
UPOZORNĚNÍ – změna čísla smlouvy k 1.4.2025:
Při hlášení škody je nutné uvést správné číslo smlouvy podle data vzniku škodní události:
080001795 – pro události s datem vzniku do 31. 3. 2025
080002027 – pro události s datem vzniku od 1. 4. 2025
Bez uvedení správného čísla smlouvy může být vyřízení Vaší škody zpožděno.
NOVĚ: Hlášení škod z pojištění osob ON-LINE
Od 4. srpna 2025 mohou členové NOS PČR nově hlásit škody z pojištění osob pohodlně on-line přes formulář přímo na webu Allianz pojišťovny.
Proč využít novou on-line formu hlášení?
Okamžité potvrzení – po odeslání formuláře ihned obdržíte číslo škody, které slouží jako vaše identifikační značka pro veškerou komunikaci s pojišťovnou.
- Jednoduché nahrávání příloh – k hlášení můžete rovnou připojit všechny potřebné dokumenty (skeny formulářů, lékařských zpráv, fotografii/sken členské průkazky)
Odkaz na on-line formulář najdete po kliknutí ZDE.
Událost (nemoc, úraz) je možné nadále hlásit také poštou nebo e-mailem na adresu likvidacezivot@allianz.cz. Při těchto způsobech hlášení však členové neobdrží registrační číslo škody, které je jinak automaticky přiděleno při on-line hlášení.
Škodní události této rámcové smlouvy tedy lze hlásit:
- on-line hlášení na webu pojišťovny: formulář ZDE
- na e-mail pojišťovny likvidacezivot@allianz.cz
- telefonicky na čísle +420 241 170 000
- písemně na adresu sídla pojišťovny:
Úsek likvidace pojistných událostí
Allianz pojišťovna, a.s.
Ke Štvanici 656/3
186 00 Praha 8
Při hlášení škody je nutné uvést správné číslo smlouvy:
- 080001795 – pro škody s datem vzniku do 31.3.2025
- 080002027 – pro škody s datem vzniku po 1.4.2025
Důležité upozornění k hlášení škod z životního pojištění Allianz:
Při hlášení pracovní neschopnosti (ať už způsobené nemocí nebo úrazem) je nutné VŽDY postupovat výhradně podle tohoto postupu:
Otevřít stránku Allianz: Oznámení nové události – životní pojištění
V kroku 1 zvolit dlaždici „Pracovní neschopnost“ (žádnou jinou možnost nevybírat).
V kroku 2 zvolit dlaždici „Uplatnění nároku z pracovní neschopnosti“.
Vyplnit požadované údaje, přiložit potřebné dokumenty a odeslat.
Upozornění:
I když je příčinou pracovní neschopnosti úraz, hlásí se vždy jen jako pracovní neschopnost.
Nelze hlásit škodu do jiných položek (např. „Úraz – denní odškodné“, „Pobyt v nemocnici“ apod.), protože tyto položky nejsou v naší smlouvě pojištěny. Pokud se vybere jiná možnost, hlášení skončí chybou.
K Hlášení přiložte:
- Vyplněný a podepsaný formulář podle daného rizika (pracovní neschopnost, trvalé následky, invalidita, úmrtí). Číslo smlouvy dle data vzniku škody.
- Vyplněný formulář Čestné prohlášení k ohlášení škodné události
- DŮLEŽITÉ – NOVĚ OD KVĚTNA 2025:
Pro správnou identifikaci je nutné k Čestnému prohlášení přiložit kopii členské průkazky NOS PČR – buď elektronickou kartu z mobilní aplikace Paysy (postačí snímek obrazovky), nebo kopii plastové průkazky. Pokud elektronickou členskou kartu ještě nemáte, požádejte o její vystavení na e-mailu: info@nosp.cz - Podklady nutné pro likvidaci pojistné události (např. kopie dokladu o pracovní neschopnosti, zdravotní dokumentaci, apod.)
- Lékařské zprávy (z prvního ošetření a případného dalšího léčení, propouštěcí zprávu v případě hospitalizace aj.)
- Další dokumenty vztahující se k události (rozhodnutí o dočasné pracovní neschopnosti, policejní protokol, protokol o pracovním úrazu, rozhodnutí ČSSZ o přiznání invalidního důchodu aj.)
- V případě, že se bude jednat o pokračování pojistné události z pojištění pracovní neschopnosti, která započala před 1.1.2021 u Generali České pojišťovny a.s., přiložte poslední likvidační dopis od předchozí pojišťovny, aby Allianz pojišťovna mohla navázat a pokračovat v likvidačním šetření.
Po ON-LINE registraci škody obdržíte její číslo, které slouží jako Vaše identifikační značka pro komunikaci s pojišťovnou. Po obdržení čísla škody vyčkejte na další pokyny, které Vám přijdou na Váš kontaktní email.
Kdy oznámit škodní událost?
Při pracovní neschopnosti je nutné škodu oznámit v průběhu neschopnosti, po uplynutí odkladné doby, ale nejpozději však do 7 dnů od skončení odkladné doby.
V případě pozdějšího nahlášení nemusí pojišťovny vyplatit plnění za dny do oznámení škodní události, pojišťovna však přitom vezme v úvahu, zda bylo oznámení objektivně možné.
- Odkladná doba je při pracovní neschopnosti pro osoby v zaměstnaneckém poměru 14 dní.
- Odkladná doba je při pracovní neschopnosti pro osoby ve služebním poměru 28 dní.
Pojištění pracovní neschopnosti se nevztahuje na pracovní úrazy.
V případě dotazů či nejasností ohledně hlášení škody se můžete obrátit e-mailem na nos@satum.cz.