MENU

NEZÁVISLÝ 

ODBOROVÝ SVAZ

POLICIE ČR

Solidarita

Multikino CINESTAR
Multikino CINESTAR
Vindicia – odškodnění
Vindicia – odškodnění
Palivová karta SHELL
Palivová karta SHELL
DELLINGER – nože, katany i meče
DELLINGER – nože, katany i meče
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
ALZA.cz
ALZA.cz
Krmivo Platinum
Krmivo Platinum
Poukaz ZP MV (211) pro veterány ve výsluze
Poukaz ZP MV (211) pro veterány ve výsluze
S-POWER – fotovoltaika
S-POWER – fotovoltaika
České dráhy – IN KARTA
České dráhy – IN KARTA
DELLINGER – nože, katany i meče
DELLINGER – nože, katany i meče
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
Datart
Datart
MUZEUM SMYSLŮ
MUZEUM SMYSLŮ
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Dobré Pneu.cz
Dobré Pneu.cz
Zcestovalá – voucher na cestu
Zcestovalá – voucher na cestu
Palivová karta SHELL
Palivová karta SHELL
CYRRUS – specialisté na směnu měn a zahraniční platby
CYRRUS – specialisté na směnu měn a zahraniční platby
Aquapalace Praha
Aquapalace Praha
ALZA.cz
ALZA.cz
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Vindicia – odškodnění
Vindicia – odškodnění
KaLuMi s.r.o. – Energetické poradenství a servis
KaLuMi s.r.o. – Energetické poradenství a servis
IZOMAT stavebniny
IZOMAT stavebniny
Multikino CINESTAR
Multikino CINESTAR
Zdravotní služby Nemocnice Na Františku
Zdravotní služby Nemocnice Na Františku
Xella – stavebniny
Xella – stavebniny
Zelená cesta pro veterány NOS PČR ve Vojenské nemocnici Brno
Zelená cesta pro veterány NOS PČR ve Vojenské nemocnici Brno
Forest park hotel
Forest park hotel
Telly – digitální televize
Telly – digitální televize
InvestBay – výhodné investice již od 2.500 Kč
InvestBay – výhodné investice již od 2.500 Kč
Pneumatiky.cz
Pneumatiky.cz
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
SATUM – pojistky šité na míru
SATUM – pojistky šité na míru

V návaznosti na zveřejněné články týkající se služebních pohotovostí nařizovaných v souvislosti se zařazením do Plánu vyrozumění a svozu podle nařízení generálního ředitele VSČR č. 35/2012/nařízení generálního ředitele VSČR č. 26/2019, bychom Vás rádi informovali o aktuálním stavu věci stran dalšího postupu.

 

Náš smluvní partner v oblasti právní pomoci, advokátní kancelář JUDr. Josefa Kopřivy (dále jen „Advokátní kancelář“) již provedl komplexní právní analýzu důvodnosti nároků na doplacení odměny za služební/pracovní pohotovost v souvislosti se služebními pohotovostmi založenými na sporných Nařízeních Generálního ředitele Vězeňské služby ČR č. 35/2012 a č. 26/2019, jakož i vydaných rozsudků Nejvyššího správního soudu 3 As 296/2022 – 70 a Krajského soudu v Hradci Králové č.j. 18 Co 156/2024-449. Tato byla zveřejněna na našich webových stránkách, kde si ji může kdokoliv z Vás prostudovat.

 

Současně uplynul, v souladu, s již dříve zveřejněným harmonogramem postupu, termín pro zaevidování přihlášek zájemců o zastoupení v předmětné věci. V souvislosti s tímto tedy nyní zveřejňujeme instrukce k dalšímu postupu.

 

V kooperaci s advokátní kanceláří jsme se dohodli, s ohledem na několik tisíc žádostí, které advokátní kancelář obdržela, že níže popsané dokumenty nebudou distribuovány jednotlivě do emailových schránek jednotlivých zájemců, neboť by to administrativně ztížilo a tedy i protáhlo zprocesování celé věci, ale tyto budou opětovně zveřejněny níže, na našich webových stránkách, kde si je všichni zájemci o zastoupení, kteří již poslali Advokátní kanceláři vyplněný dotazník a souhlas GDPR, mohou stáhnout, vyplnit a odeslat Advokátní kanceláři, aby tato mohla přistoupit k vymáhání předmětného nároku.

 

Přehled níže zveřejněných dokumentů, které je třeba pečlivě přečíst, podepsat a odeslat AK:

 

1) Pro příslušníky i zaměstnance:

Plná moc – je třeba nahoře doplnit: jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a dole u zmocnitele dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

2) Pouze pro příslušníky!!! (Postup u zaměstnanců je vysvětlen v rámci zveřejněných instrukcí, neboť s ohledem na specifika civilních sporů bude advokátní kancelář od jednotlivých zaměstnanců potřebovat vyšší míru součinnosti stran doložení/označení důkazů k prokázání žalobních tvrzení):

Žádost – je třeba vlevo nahoře doplnit: název věznice, ve které sloužíte (naposledy jste sloužil/a) a to čitelně, hůlkovým písmem, v kolonce pod tím u účastníka řízení vyplňte jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a úplně dole nad slovy: účastník řízení, žádost vlastnoručně podepište.

 

3) Pro příslušníky i zaměstnance:

Smlouva o poskytování právních služeb: je třeba nahoře doplnit: jméno, příjmení, datum narození, bydliště, email, telefon, a to vše čitelně, hůlkovým písmem a dole dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

4) Pro příslušníky i zaměstnance:

Nejčastější otázky a odpovědi – úplně dole doplnit: jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a dole dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

5) Pro příslušníky i zaměstnance:

Instrukce – úplně dole doplnit: jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a dole dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

6) Pro příslušníky i zaměstnance:

Prohlášení o zaplacení soudního poplatku na úschovní účet AK vč. potvrzení z internetového bankovnictví (podrobnosti viz. obsah instrukcí).

 

Stručně shrnuto: příslušníci zasílají celkem všech 6 výše popsaných podkladů (1. plná moc, 2. žádost, 3. smlouva, 4. nejčastější otázky a odpovědi, 5. instrukce, 6. prohlášení o zaplacení SOP vč. potvrzení z internetového bankovnictví) a zaměstnanci celkem 5 (1. plná moc, 3. smlouva, 4. nejčastější otázky a odpovědi, 5. instrukce, 6. prohlášení o zaplacení SOP vč. potvrzení z internetového bankovnictví – tedy vyjma žádosti).

 

Veškeré podklady pak zašlete naskenované (případně opravdu !!kvalitně!! vyfocené) na email Advokátní kanceláře pohotovost@akvodickova.eu, a to v termínu do 31. 5. 2025.  Originály pak zašlete obyčejně poštou na adresu Advokátní kanceláře JUDr. Josefa Kopřivy – Václavské náměstí 43, 110 00 Praha 1.

 

Následně, poté, co advokátní kancelář obdrží veškeré shora popsané podklady, tak v souladu se zveřejněným harmonogramem do 30 dnů odešle žádosti o doplacení odměny za služební pohotovost ředitelům věznic, čímž dojde k zahájení řízení ve věcech služebního poměru.

 

U zaměstnanců je postup vysvětlen v rámci instrukcí, neboť s ohledem na specifika civilních sporů bude advokátní kancelář od jednotlivých zaměstnanců potřebovat vyšší míru součinnosti stran doložení/označení důkazů k prokázání žalobních tvrzení. V civilním řízení totiž důkazní břemeno tíží žalobce (zaměstnance), na rozdíl od řízení ve věcech služebního poměru, kde má povinnost zjistit skutkový stav věci, o němž nejsou důvodné pochybnosti, služební funkcionář, který je také povinen si obstarat nezbytné podklady pro vydání rozhodnutí.

Sdílet článek

Počet členů svazu k 1. 6. 2025
23556

Přemýšlíte o členství a nechce se Vám zjišťovat veškerou právní ochranu a pojištění v komerční roční ceně přesahující 18.000 Kč, které svaz hradí za člena, řadu dalších benefitů a výhod, jež využívají desetitisíce členů? Využijte náš kontaktní formulář.

Stačí odeslat Váš kontakt, na němž Vás svaz osloví, zodpoví dotazy, případně pomůže s přijetím. Odešlete, vyslechněte a rozhodněte se, zda být členem …

Údaje jsou zpracovány jen pro kontaktování za účelem zájmu o členství, poté budou smazány.

Formulář slouží zejména k zasílání podnětů a dotazů z oblasti výkonu služby a práce a odborových záležitostí, včetně nápadů na zlepšení či opravy svazových systémů.

 

Zodpovězeny budou dotazy s uvedeným jménem, příjmením a emailovou adresou. Jména a příjmení, které zaslaly podnět nebudou nikde prezentována, ledaže by si to pro případné jednání v související věci samy zasilatel výslovně přál. 

 

UPOZORNĚNÍ

Anonymní dotazy či podněty slouží jako informační zdroj pro případné využití v možných souvisejících jednáních. Zprávy s vulgárním či obdobně nevhodným textem budou zaměstnanci kanceláře mazány bez dalšího postoupení.

 

Děkujeme za pochopení i váš zájem