MENU

NEZÁVISLÝ 

ODBOROVÝ SVAZ

POLICIE ČR

Solidarita

Multikino Cinestar
Multikino Cinestar
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
Vindicia – odškodnění
Vindicia – odškodnění
Palivová karta SHELL
Palivová karta SHELL
ALZA.cz
ALZA.cz
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
DELLINGER – nože, katany i meče
DELLINGER – nože, katany i meče
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Datart
Datart
CYRRUS – specialisté na směnu měn a zahraniční platby
CYRRUS – specialisté na směnu měn a zahraniční platby
KaLuMi – PRVNÍ ČESKÁ ENERGIE
KaLuMi – PRVNÍ ČESKÁ ENERGIE
České dráhy – IN KARTA
České dráhy – IN KARTA
Vindicia – odškodnění
Vindicia – odškodnění
S-POWER – fotovoltaika
S-POWER – fotovoltaika
ALZA.cz
ALZA.cz
Zelená cesta pro veterány NOS PČR ve Vojenské nemocnici Brno
Zelená cesta pro veterány NOS PČR ve Vojenské nemocnici Brno
IZOMAT stavebniny
IZOMAT stavebniny
Aquapalace Praha
Aquapalace Praha
Poukaz ZP MV (211) pro veterány ve výsluze
Poukaz ZP MV (211) pro veterány ve výsluze
Palivová karta SHELL
Palivová karta SHELL
Pneumatiky.cz
Pneumatiky.cz
Krmivo Platinum
Krmivo Platinum
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
T-MOBILE – výhodné tarify pro členy a veterány NOS PČR
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Allianz pojišťovna – slevy na pojistkách
Xella – stavebniny
Xella – stavebniny
MUZEUM SMYSLŮ
MUZEUM SMYSLŮ
Forest park hotel
Forest park hotel
Dobré Pneu.cz
Dobré Pneu.cz
sirius – financování bydlení od A do Z
sirius – financování bydlení od A do Z
Zdravotní služby Nemocnice Na Františku
Zdravotní služby Nemocnice Na Františku
Sleva na právní služby AK Kopřiva
Sleva na právní služby AK Kopřiva
sirius – zhodnocení úspor a příprava na penzi
sirius – zhodnocení úspor a příprava na penzi
DELLINGER – nože, katany i meče
DELLINGER – nože, katany i meče
SATUM – pojistky šité na míru
SATUM – pojistky šité na míru
Allianz – speciální nabídka porovnání smluv
Allianz – speciální nabídka porovnání smluv
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
Poděkování NOS PČR za pomoc s náborem
InvestBay – výhodné investice již od 2.500 Kč
InvestBay – výhodné investice již od 2.500 Kč
Zcestovala.cz – dovolená se slevou
Zcestovala.cz – dovolená se slevou
Telly – digitální televize
Telly – digitální televize
Multikino Cinestar
Multikino Cinestar

V návaznosti na zveřejněné články týkající se služebních pohotovostí nařizovaných v souvislosti se zařazením do Plánu vyrozumění a svozu podle nařízení generálního ředitele VSČR č. 35/2012/nařízení generálního ředitele VSČR č. 26/2019, bychom Vás rádi informovali o aktuálním stavu věci stran dalšího postupu.

 

Náš smluvní partner v oblasti právní pomoci, advokátní kancelář JUDr. Josefa Kopřivy (dále jen „Advokátní kancelář“) již provedl komplexní právní analýzu důvodnosti nároků na doplacení odměny za služební/pracovní pohotovost v souvislosti se služebními pohotovostmi založenými na sporných Nařízeních Generálního ředitele Vězeňské služby ČR č. 35/2012 a č. 26/2019, jakož i vydaných rozsudků Nejvyššího správního soudu 3 As 296/2022 – 70 a Krajského soudu v Hradci Králové č.j. 18 Co 156/2024-449. Tato byla zveřejněna na našich webových stránkách, kde si ji může kdokoliv z Vás prostudovat.

 

Současně uplynul, v souladu, s již dříve zveřejněným harmonogramem postupu, termín pro zaevidování přihlášek zájemců o zastoupení v předmětné věci. V souvislosti s tímto tedy nyní zveřejňujeme instrukce k dalšímu postupu.

 

V kooperaci s advokátní kanceláří jsme se dohodli, s ohledem na několik tisíc žádostí, které advokátní kancelář obdržela, že níže popsané dokumenty nebudou distribuovány jednotlivě do emailových schránek jednotlivých zájemců, neboť by to administrativně ztížilo a tedy i protáhlo zprocesování celé věci, ale tyto budou opětovně zveřejněny níže, na našich webových stránkách, kde si je všichni zájemci o zastoupení, kteří již poslali Advokátní kanceláři vyplněný dotazník a souhlas GDPR, mohou stáhnout, vyplnit a odeslat Advokátní kanceláři, aby tato mohla přistoupit k vymáhání předmětného nároku.

 

Přehled níže zveřejněných dokumentů, které je třeba pečlivě přečíst, podepsat a odeslat AK:

 

1) Pro příslušníky i zaměstnance:

Plná moc – je třeba nahoře doplnit: jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a dole u zmocnitele dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

2) Pouze pro příslušníky!!! (Postup u zaměstnanců je vysvětlen v rámci zveřejněných instrukcí, neboť s ohledem na specifika civilních sporů bude advokátní kancelář od jednotlivých zaměstnanců potřebovat vyšší míru součinnosti stran doložení/označení důkazů k prokázání žalobních tvrzení):

Žádost – je třeba vlevo nahoře doplnit: název věznice, ve které sloužíte (naposledy jste sloužil/a) a to čitelně, hůlkovým písmem, v kolonce pod tím u účastníka řízení vyplňte jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a úplně dole nad slovy: účastník řízení, žádost vlastnoručně podepište.

 

3) Pro příslušníky i zaměstnance:

Smlouva o poskytování právních služeb: je třeba nahoře doplnit: jméno, příjmení, datum narození, bydliště, email, telefon, a to vše čitelně, hůlkovým písmem a dole dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

4) Pro příslušníky i zaměstnance:

Nejčastější otázky a odpovědi – úplně dole doplnit: jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a dole dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

5) Pro příslušníky i zaměstnance:

Instrukce – úplně dole doplnit: jméno, příjmení, datum narození a bydliště, a to čitelně, hůlkovým písmem a dole dopsat místo, datum a vlastnoručně podepsat.

 

6) Pro příslušníky i zaměstnance:

Prohlášení o zaplacení soudního poplatku na úschovní účet AK vč. potvrzení z internetového bankovnictví (podrobnosti viz. obsah instrukcí).

 

Stručně shrnuto: příslušníci zasílají celkem všech 6 výše popsaných podkladů (1. plná moc, 2. žádost, 3. smlouva, 4. nejčastější otázky a odpovědi, 5. instrukce, 6. prohlášení o zaplacení SOP vč. potvrzení z internetového bankovnictví) a zaměstnanci celkem 5 (1. plná moc, 3. smlouva, 4. nejčastější otázky a odpovědi, 5. instrukce, 6. prohlášení o zaplacení SOP vč. potvrzení z internetového bankovnictví – tedy vyjma žádosti).

 

Veškeré podklady pak zašlete naskenované (případně opravdu !!kvalitně!! vyfocené) na email Advokátní kanceláře pohotovost@akvodickova.eu, a to v termínu do 31. 5. 2025.  Originály pak zašlete obyčejně poštou na adresu Advokátní kanceláře JUDr. Josefa Kopřivy – Václavské náměstí 43, 110 00 Praha 1.

 

Následně, poté, co advokátní kancelář obdrží veškeré shora popsané podklady, tak v souladu se zveřejněným harmonogramem do 30 dnů odešle žádosti o doplacení odměny za služební pohotovost ředitelům věznic, čímž dojde k zahájení řízení ve věcech služebního poměru.

 

U zaměstnanců je postup vysvětlen v rámci instrukcí, neboť s ohledem na specifika civilních sporů bude advokátní kancelář od jednotlivých zaměstnanců potřebovat vyšší míru součinnosti stran doložení/označení důkazů k prokázání žalobních tvrzení. V civilním řízení totiž důkazní břemeno tíží žalobce (zaměstnance), na rozdíl od řízení ve věcech služebního poměru, kde má povinnost zjistit skutkový stav věci, o němž nejsou důvodné pochybnosti, služební funkcionář, který je také povinen si obstarat nezbytné podklady pro vydání rozhodnutí.

Sdílet článek

Počet členů svazu k 1. 6. 2025
23556

Přemýšlíte o členství a nechce se Vám zjišťovat veškerou právní ochranu a pojištění v komerční roční ceně přesahující 18.000 Kč, které svaz hradí za člena, řadu dalších benefitů a výhod, jež využívají desetitisíce členů? Využijte náš kontaktní formulář.

Stačí odeslat Váš kontakt, na němž Vás svaz osloví, zodpoví dotazy, případně pomůže s přijetím. Odešlete, vyslechněte a rozhodněte se, zda být členem …

Údaje jsou zpracovány jen pro kontaktování za účelem zájmu o členství, poté budou smazány.

Formulář slouží zejména k zasílání podnětů a dotazů z oblasti výkonu služby a práce a odborových záležitostí, včetně nápadů na zlepšení či opravy svazových systémů.

 

Zodpovězeny budou dotazy s uvedeným jménem, příjmením a emailovou adresou. Jména a příjmení, které zaslaly podnět nebudou nikde prezentována, ledaže by si to pro případné jednání v související věci samy zasilatel výslovně přál. 

 

UPOZORNĚNÍ

Anonymní dotazy či podněty slouží jako informační zdroj pro případné využití v možných souvisejících jednáních. Zprávy s vulgárním či obdobně nevhodným textem budou zaměstnanci kanceláře mazány bez dalšího postoupení.

 

Děkujeme za pochopení i váš zájem